Czy kupowanie biżuterii przez internet jest bezpieczne?

Popularność i wygoda zakupów internetowych sprawiają, że decyduje się na to coraz więcej osób i stopniowo kurczy się lista produktów, których się w ten sposób nie kupuje. Czy jednak jest to bezpieczne jeśli chodzi o biżuterię, zwłaszcza tę kosztowniejszą, z materiałów szlachetnych? Tak, jeśli tylko pamięta się o kilku zasadach.

Po pierwsze, sprawdzone źródła

Żeby zapewnić sobie brak problemów z kupowanymi produktami, tj. ich wysoką jakość, autentyczność, a także, w razie problemów, pomoc ze strony sprzedającego czy możliwość zwrotu, warto kupić produkt od zaufanego sprzedawcy. Oznacza to, że najlepiej jest kupować u firm, a nie sprzedawców prywatnych, którzy nie są tak dobrze weryfikowani, na przykład na aukcjach internetowych, na których oferowana jest biżuteria w sklepie online, przy tym musi dbać o swoją renomę, więc jeśli coś będzie nie tak, postara się szybko naprawić problem. Poza tym duże firmy dają gwarancją oryginalności, co często potwierdzają certyfikaty, na przykład prawdziwości pereł. Kupując od prywatnego sprzedawcy, trzeba liczyć się z tym, że nie będzie on miał takich dokumentów (szczególnie gdy są to produkty używane), a to otwiera drogę do ewentualnych oszust. Sprzedawca prywatny może też nie chcieć przyjmować zwrotów oraz uznawać reklamacji.

Czytaj także  Jak nosić broszki?

Warto dopytać

Kiedy znajdzie się w sieci uroczy naszyjnik czy cudowną bransoletkę, w dodatku w przystępnej cenie, zwykle chce się jak najszybciej dodać produkt do koszyka. By jednak uniknąć rozczarowania czy wręcz problemów, warto zapoznać się z dokładnym opisem produktu, na przykład składem materiałowym, a także, jeśli jest on niewystarczający, zadać pytanie sprzedającemu, nawet jeśli trzeba będzie oczekiwać na jego odpowiedź jakiś czas. Bardzo duże znaczenie ma to też w przypadku rozmiaru, by nie okazało się na przykład, że naszyjnik jest za długi, a bransoletka – za ciasna.

Można wybrać ubezpieczenie

W przypadku wartościowszych przesyłek sprzedający często dają możliwość ubezpieczenia zawartości paczki. Może to być dobre rozwiązanie, zwłaszcza że nie brakuje firm, które na wierzchu przesyłek umieszczają swoje logo czy nazwę firmy. Jeśli jest to znana firma bądź sugeruje, że w środku jest kosztowna biżuteria, może się zdarzyć, że ktoś skusi się na jej kradzież. Ubezpieczenie pozwoli wówczas odzyskać wydane pieniądze.

Pamiętaj o możliwości zwrotu

Kupowanie biżuterii przez internet rzecz jasna rodzi pewne ryzyko, podobnie jak w przypadku butów, odzieży czy bielizny. Może okazać się, że rozmiar jednak nie jest trafiony, kolczyki są za duże czy wisiorek tak mały, że wcale nie rzuca się w oczy. Trudno jest ocenić takie cechy na podstawie jedynie zdjęć, nawet gdy są dokładne. Poza tym różnić mogą się kolory czy ogólnie na zdjęciu dany produkt może wydawać się ładniejszy niż w rzeczywistości. Warto pamiętać, że w takich przypadkach zawsze można go zwrócić – nie dotyczy to tylko przypadków reklamacyjnych. Każdy ma prawo odesłać zakupiony produkt w ciągu 10 dni od zakupu i nie trzeba podawać przyczyny takiej decyzji.

Czytaj także  Damski kombinezon do spania – sprawdź, czym się różni letnia i zimowa wersja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *